Valt inlägg:
Ib #176 China hade en gång en "folklig" revolution med mao i spetsen - den firades också efter ett antal år. Det förtryck och metoder som användes i China påminner i hög grad om de i bla Iran- En revolution kan mycket väl vara värd att stöttas då den pågår, men den kan mycket väl ha uppnått sitt bästföredatum så som så mycket annat - exempelvis den i Iran. Ett annat exempel är Irak där Saddam hade en period av giltighet, men där det hela med tiden gick över styr. Jag var som jag sagt inte för usas ingripande där av de skäl jag beskrivit - alltför mycket oskyldigt lidande, och det är inte för mycket sagt att det knappast blivit bättre för det Irakiska folket - däremot har väl usa lyckats i så motto att dom fått dit en annan nickdocka som åtminstone tills vidare inte visar några alltför obstinata tendenser mot sin herre. Exemplet Hamas som du tar upp är också ett exempel på hur de så kallade demokratiska maktstaterna leker med begreppet demokrati och tyvärr förringar dess värde och förtar dess respekt. Samma sak i Iran - där finns oppositionella krafter som förföljs - man kan inte om man vill lyckas hålla kvar en befolkning i mental medeltid som de Iranska ledarna gör om man vill kunna kalla sej folklig eftersom folket passerat sina ledares mentala höjd på de flesta punkter för länge sedan utom då en och det är samlandet av tillräckligt många knektar och "folkligt" "religiösa" poliser som inte har så mycket annat för sej än att hålla detta folk på mattan och hindra den folkliga utvecklingsviljan. Det faktum att landets intellektuella elit i stort sett flytt landet har spelat stor roll i att föra landet tillbaka till medeltiden.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?