Valt inlägg:
#169. Det är inte solidaritet att stötta en bunt statskuppsivrare. Den nuvarande regimen i Iran kommer inte ens i närheten av det förtryck CIA riktar mot hundratusentals oskyldiga "terrorister". Dessutom var den Islamiska revolutionen en folklig sådan, och som åtnjuter stöd hos en klar majoritet idag. Mellan 10 och 15 miljoner människor firande 31 års dagen av revolutionen i år. Jämför detta med de några tusen statskuppsivrare som brände bilar och sköt oskyldiga förbipasserande. Det är skillnad på olika former av demokrati eftersom en del demokratiska stater styrs av ekonomiska intressen, medan andra av religiösa intressen. Ta Turkiet som ett exempel, eller Gaza-remsan som idag styrs av ett demokratiskt vald parti. De enda religiösa fanatiker är de som är emot Islam. Al-Qaida består av religiösa fanatiker, men ej den iranska eliten. Du har tyvärr missförstått mig. Jag tänker inte kritisera en elit som inte begått några misstag, eller där det åtminstone inte finns bevis på att den begått misstag. Det är visserligen svårt att acceptera polisstater, men jag tänker stötta de polisstater som ifrågasätter sionistiskt-ateistiskt, och religionsfobiska system, vilket exempelvis USA idag är. Vi har ingen tolerans här i Sverige om religiösa människor förminskas!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?