Valt inlägg:
Ibrahim - Då det gäller muslimer och islam - eller islam och muslimer så finns det en uppsjö varianter och falanger av den typ jag pekat på tidigare. Du använder en del etiketter på diverse företeelser i din retorik som förefaller så självklara för dej som om de vore dina egna grannar. Bland de mer frekventa har varit islamister, sionister och satanister - men även andra begrepp har förekommit där organisationer av typ al-qaida, frimurarna och bildbergergruppen är några du ser som viktiga i den globala politiken och maktkampen som i praktiken förs över våra huvuden. Mitt i allt detta har vi vatikanen samt diverse andra maktblock inom den kristna trosinrikningen med nyliberalerna i amerika i spetsen och förståss den emellanåt uppblossande jihadismen på den muslimska sidan. Går du till andra delar av världen så har du motsvarande lapptäcke av med- respektive motsättningar mellan religiopolitiska grupper och trosinrikningar - apropå religionskritiska uttalanden som du säger dej respektera - kan du se något samband med denna kritiska hållning och det elände som detta religionsslaveri tillför mänskligheten. Jag menar verkligen att de masshysteriska religiositeten skadar människan mer än något annat och har gjort sedan tidens morgon - jag gör även ett antagande att de krig som inte haft några religiöst maktpolitiska förtecken alls har varit ytterst få av just det skälet att med religionen som förenande kraft kan man få folk att handla helt utan huvud. Därmed inte sagt att jag är medveten om att även de religiösa krigen i grunden inte har så mycket med religion eller kampen för sin gud att göra som att tillskansa sej territoriell makt över områden som kontrolleras av "oliktänkande" eller "annorlundatroende". Det jag undrar är hur du tror att en så splittrande religion som islam som i princip går att använda till vad som helst skulle kunna tillföra något avgörande gott. Nu har jag varit mycket tydlig liksom jag förut varit i min kritik mot den religionsjuka mänsklighetens tendenser så du kan inte avfärda min kritik som att bara vara "mot" - jag gör heller inte någon skilnad på religion och religion - det är samma psykomentala sjuka oavsett vilken. Man kan ju undra hur en eventuell gud skulle känna sej om det fans någon med känslor då den skulle se allt det jävulskap som förverkligas i dennes namn - uppriktigt sagt skulle jag tycka väldigt synd om den om den kunde uppfatta vad som pågår. Du har förmodligen störst insikt i vad ni inom islam gör för att avhjälpa detta elände - kan du ge något exempel på något konkret som ni gör för att lätta er guds vånda inför allt det lidande dessa religioner förorsakar skapelsen som i sin helhet måste vara liktydig med gud liksom detta lidande ju även slutligen och sist blir den guds lidande som iscensatt hela "härligheten"? Du brukar säga att det är ett test - då förmodar jag att du anser att det är er gud som utformat detta test - hmmm, Jag brukar då redovisa min syn på den uppfattningen som i korthet går ut på att peka på att för att komma på något så grymt och meningslöst måste en sådan gud vara rent psykopatisk - och för att nästan en hel mänsklighet som nu har gått på det greppet måste den ha en hel radda skruvar lösa, vilket i sin tur pekar på hur illa tillkommen denne guds skapelse verkligen är. Ibrahim är denna logik du kan följa så skulle jag gärna se några klara argument för din islamistiska sak som i någon mån sätter den i särställning till andra världsreligioners ambitioner att besitta "sanningen".
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?