Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Det var kanske inte det som var meningen, men mer som ett litet apropå till dej som bara ser elände i västvärden. Det kan väl inte var så illa endå med yttrandefrihet, religionsfrihet och åsiktsfrihet - visserligen inte utan att bli motsagd men i alla fall :- Ingenting kunde vara felaktigare än att tro att argumenten börjar sina mot vilken totalitär ideologi eller religion som helst - i varje fall från min sida. Ja jag tycker också det är bra att folk har medmänsklighet och det är vi dessbättre inte ensamma om - människor från allehanda politiska, religiösa och ideologiska riktlinjer har faktiskt det. Och i fråga om folks protester mot israels galna hantering av människor så visar det att det inte bara finns västerlänningar utan även muslimer och andra trosriktningar som tycker att deras framfart måste hejdas. Så vill du veta vad jag kan tycka är bra med iran? OK, då kan jag tala om för dej att jag trots att jag inte är någon anhängare av varken kärnkraft eller kärnvapen så ser jag Irans motstånd mot usas och israels hot mot den iranska suveräniteten och deras rätt att bygga kärnkraft precis som andra stater vilket måste vara samma som för andra länder. Dessutom kan aktiva kärnkraftanläggnngar i det israeliska närområdet i bästa fall hindra israeliska anfall på iranskt territorium då det riskerar att radioaktivt smutsa ner även den plats dom har annekterat vilket alltså i förlängningen skulle kunna vara fredsbevarande - jämför kalla kriget här. Den enda osäkerhetsfaktorn är väl då de skäggiga gubbarna i iran som skulle kunna få för sej att en destruktion av israel skulle vara deras guds vilja - en omständighet som gör islams anhängare en aning besvärande - för som du vet så sker det en hel del i namn av samma frånvarande gud som judar och kristna tror vill än det ena än det andra, men just muslimer på senare tid använt som alibi för ett tämligen urskiljningslöst självmordsbombande med koranen i högsta hugg. Samma sak gjorde de kristna under sina härjningar fast utan direkta självmordsattacker - även om vissa projekt varit rena självmorden - fy fan vad folk hittar på! Tyvärr framstår inte islam som så särstående i dagens religiösa sammanhang ens i ett historiskt perspektiv annars skulle jag inte ha något emot att den religionen vinner mark, men som det nu är finner jag att det vore bäst att slippa den religiösa vinkeln på tillvaron över huvud taget även om det inte annat är än en from förhoppning :-

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?