Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ibrahim kul att du dykt upp igen. Du säger att problemet är att det finns folk som tycker att Gud ska bete sig på ett visst sätt. Ja det kan jag tänka mej, det finns också människor som tror att det är dom som ska bete sej på ett visst sätt för att därmed få guds lön i himlen och därmed kan begå vilka vansinnigheter som helst bara för att dom inbillat sej att det är guds vilja,,, ser du något problem med det? Du säger också att gud har gett oss hjärna att tänka med, och händer att agera med och förmågan att skapa vår egen samvaro. Jaha och det är vad vi håller på med antar jag, menar du att denne gud sedan är berädd att fördöma våra ansträngningar att göra det bästa möjliga av de gåvor vi fått? Du påstår att vi med sharialagarnas hjälp kan skapa ett väl fungerande samhälle. Vad tror du skulle vara så speciellt och funktionellt med sharian som inte finns i andra lagar som defacto är grunden i de flesta kulturer och civilisationer? Och vad innebär enligt sharian att "vi kan bestraffa kriminella med korrekta metoder"? Du anser också att min filosofi har brister eftersom jag är ensam om att ha just en sådan filosofi - Det påståendet kan man nog ta med en nypa salt - jag har lagt märke till att det finns en hel del förhållandevis fritt tänkande människor spridda över hela världen - möjligen då undantaget de kretsar där du umgås. Vad menar du förresten med att "ingen har auktoritet nog att stötta min filosofi? Citerar dej//Gudsförnekande och ateism går inte ihop med fungerande mänskliga civilisationer. Denna korruption och ignorans fäller alla sådana civilisationer//sc. Hmmm,,, vilka civilisationer tänker du på som har drabbats av undergångens öde av de orsakerna? Beträffande det israeliska statsprojektet är det nog det enda vi är någorlunda överens om :- men det du säger om "att vara en "demokrat" kan vara en viss agenda som gynnar Satansdyrkare." får du nog förklara. Jag kan inte påminna mej ha träffat en enda satansdyrkare någonsin - däremot har jag skymtat en och annan extremistisk fundamentalist i kulissen vilkas enfaldiga pladder bekymrar mej en del då deras enkla lösningar på vara vad det vara må visar en skrämmande dålig förankring i verkligheten. Förresten - vad sysslar satansdyrkarna med och vilka mål ligger dessa varmast om bockfötterna?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?