Valt inlägg:
Det är inget fel på filmen "The Arrivals". Jag tycker att alla bör se den. Kan förändra världen till det bättre. Problemet är att det finns folk som tycker att Gud ska bete sig på ett visst sätt. Visserligen håller jag med dig om att Gud tillåter lidande, men efter det går våra åsikter isär. Syftet är att ett test pågår. Gud har gett oss hjärna att tänka med, och händer att agera med. Han har gett oss förmågan att skapa vår egen samvaro. Alltså, med andra ord, när du ser en person skada en annan person vet du att båda har hjärnkapacitet nog att veta att ett misstag begås. Människor kan inte försvara sina misstag med att Gud skapade de så, för Gud har gett de förmågan att göra rätt. Med sharia lagarna kan vi skapa ett väl fungerande samhälle med respekt och tolerans gentemot alla våra rättigheter, och där vi kan bestraffa kriminella med korrekta metoder. Så enkelt är det. Du behöver inte göra det mer komplicerat än det är.
Din filosofi har brister eftersom du är rätt ensam om att ha just en sådan filosofi. Inte bara det. Ingen har auktoritet nog att stötta din filosofi. Du talar om respekt, men för vem? Alla? Även massmördare och diktaturer? Du ser, din filosofi brister just för att alla människor inte kan behandlas exakt lika oavsett deras handlingar. Det är där liberalismen brister, eftersom den värderar brottslingar och icke-brottslingar lika mycket. Om Josef Stalin inte är en aning värre än ett barn, kan många saker gå fel. Dessutom övervärderar liberalismen och dylika ideologier/filosofier djurens rättigheter, och värderar de lika mycket som människor. Djur har naturligtvis rättigheter. Man får inte skada djur och de har rätt till mat och vatten. Men att ideologiskt undervärdera människan genom att övervärdera djuren skadar man den mänskliga civilisationen. Resultatet av det är att organisationer idag bryr sig mer om skadade husdjur än om ockupationen av Palestina. 1,5 miljoner människor bor i världens största utomhusfängelse, men mer pengar spenderas på att hjälpa husdjur. Hur tror du att våra barn kommer att se på dagens värld?
Gudsförnekande och ateism går inte ihop med fungerande mänskliga civilisationer. Denna korruption och ignorans fäller alla sådana civilisationer. Återigen hänvisar jag till stödet till det israeliska statsprojektet och det förtryck det skapat. Tyrannens bästa vänner är sekularister som inte sätter sitt samvete i enlighet med vår Skapares principer. För dessa Gudsförnekare skapar sina egna regler så som det passar de själva. Så har det alltid varit, så det är just därför jag inte tror på s.k. "demokrater". Att vara en "demokrat" kan vara en viss agenda som gynnar Satansdyrkare.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?