Valt inlägg:
Visst, jag skulle även kunna skriva om mina positiva erfarenheter av Iran och iranier- som är många fler än de negativa - men heltäckande reseskildringar hör inte till ämnet utan här svarar jag på Ibrahims inlägg där han skriver att västerländska länder är "dekadenta" när i själva verket Iran också är rejält "dekadent" om man nu envisas med att tänka i de termerna. Jag motsätter mig starkt många av Ibrahims påståenden om Irans folk för att jag att många iranier INTE håller med honom alls och givetvis många andra som skulle förneka allt det jag skrivit här. Hans bild av iranierna som ett folk enat under Islam är enögd och helt enkelt felaktig. Det är ett stolt, men politiskt, etniskt och religiöst djupt, djupt splittrat folk. Det är inte "sionister" eller andra externa spöken regeringen i första hand är rädd för trots den officiella retoriken, det är det egna folket de i första handen fruktar, och det med all rätt. De minns ju hur de själva kom till makten.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?