Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ja Ibrahim, det är riktigt - alla människor är inte lika galna som mej och mina nya vänner, särskilt en - adressaten för detta inlägg, överträffar nog alla andra :- Frågan är om han inte utnyttjar Gud för egna, personliga syften också här på Jorden som till exempel att själv få åtnjuta en vistelse i paradiset efter efter ett nitiskt jordeliv i den guds namn han gör sej till talare för - eller rättare sagt dennes profet "frid över hans minne". Särskilt detta att inte bli en aning paranoid inför vad en av de yngsta religionerna hittat på på bara 1400 år vittnar om en väl utvecklad förträngningsförmåga. Denna senaste religion i jämförelse med vad betydligt äldre religiösa villfarelser lyckats med på betydligt längre tid borde göra varje självständigt tänkande människa vaksam. Bara detta att denna yngre religion i likhet med de äldre inte heller har kunnat åstadkomma något mer övertygande att "oroa" sig över än mänsklig enfald, dumhet, och grymhet som en följd av respektive religiös övertygelse och aktiva förkunnelse samt deras ständiga baktalande av varandra. De religiöst motiverade folkmorden som exempel kan utan vidare jämföras med ideologiskt motiverade dito då det i praktiken vanligen har sin grund i makt och revirtänkande och en sjuklig tro på att ändamålen helgar medlen. Du avskyr fanatiker säger du och påstår att du inte korsfäster religionerna p.g.a. några idioters beteende. Ändå anar jag hos dej en fanatisk övertygelse om att det är sionismen som är roten till allt ont - och som du säger "som jag ser det, är det nästan allt man behöver veta i dagens värld". Ibrahim läs den här meningen en gång till "Jag som svenskfödd upplever en form av mani vad gäller Gud" - Ja det har jag förstått, men var det så du menade? Forts.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?