Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Lasse i Gatan #76 - ja den filmen behöver man inte ens titta på för att må dåligt. Jag var över till moskén här i huvudstaden för att fråga direkt vilken syn islam verkligen har på slöjor på barn. Efter lite arrangemang fick jag snacka med en imam som förklarade saken. Han menade att flickor inte nödvändigtvis ska ha slöja före dom är könsmogna - det vill säga fått antydningar till bröst eller tecken på första mensen. Detta kan ske så pass tidigt som vid nio års ålder en ålder som det enligt vissa sedvänjor inte är helt ovanligt att gifta bort unga flickor till farbröder och andra släktingar. Månne detta vara en missförstådd tradition av fördelning av försörjningsbördan från fattigare släktingar på familjeträdet - eller är det en form av legaliserad pedofili vilket många flickor vittnar om som varit eller är utsatta för detta - något jag senast här om dan hörde om på radions program "Människor och tro".

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?