Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ibrahim - jag tolkar det du ger uttryck som din uppfattning och dina uttalanden som tämligen svartvita och falskt kategoriska - så enkelt är inte livet och så rena är inte alla andliga ledare. Ta som exempel dit uttalande att citerar//Jag ser att starka islamistiska ledare kommer att krossa de verkliga extremisterna, de som verkligen ligger bakom eländet idag. Västvärlden som blivit korrumperat klarar inte av att göra det jobbet. Västerlänningar kan inte längre skilja rätt från fel. Allmänt talat.//sc. Ärligt talat kan jag inte se någon större skillnad mellan västvärldens ledares egenintressen och de muslimska beträffande vad som kan uppfattas som rätt eller fel. Ta din egen uppfattning som du säkert tror är den i särklass rätta, medan andra muslimer tillika islamister tycker något helt annat och anser att det är det rätta. Och om du jämför det muslimer världen över ägnar sej åt av våld och terror så är den inte olik andra trosriktningars yttringar, religiösa eller ideologiska. Och beträffande den korruption som ledare världen över sysslar med har sällan ensidigt världslig rikedom som mål, men däremot MAKT - och som du vet "MAKT KORRUMPERAR". Kanske skulle jag kunna instämma i din tro om det rådde fred och samverkan i de muslimska leden och kanske det i så fall vore bra för mänskligheten, men skärskådar du vad som händer även i de muslimska sammanhangen så blir man ju lika mörkrädd som då man fiskar efter sanningen i västvärldens maktkorridorer. Däremot motsäger jag dej inte i det du säger om att det finns många muslimer i detta land och i världen i övrigt som är helt schysta liksom det finns schyst folk i alla religioner och andra ideologiska trosbekännelser.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?