Valt inlägg:
# 7. Jag fick följande kommentar i min blogg: "Fler män än kvinnor avrättas i Iran. Även män stenas men sällan tar media upp de fallen, stenade kvinnor säljer bättre. Väldigt många homosexuella män avrättas genom tortyr i Iran, samt politiska motståndare. Även män döms för otillåtna kontakter precis som kvinnor. Mycket märkligt att man då anser att kvinnor som flyr ska tas emot när män är precis lika förtrycka och lever farligare än kvinnor." // Jag skrev detta som svar: "Jag måste ge dig rätt i det du skriver eftersom det helt enkelt är sant. Jag antar att jag, som man, reagerar med ryggmärg och emotionellt då jag läser om hur just kvinnor drabbas. Med det du skrivit i beaktande så ändrar jag min uppfattning på så sätt att jag anser att asylrätten, i den mån den inte redan existerar, skall utvidgas till att på motsvarande sätt även omfatta förföljda och förtryckta män från Iran." // Jag ska samtidigt erkänna att jag inte alls är säker på vilka specifika regler som gäller för iranska flyktingar idag.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?