Rapportera inlägg

Valt inlägg:

3 M.fl. Jag kan påpeka att även män stenas i Iran, om det är för otrohet eller annat. Det hör väl kanske inte till vanligheterna heller, precis som det ändå förekommer liknande illdåd i avkrokar av Pakistan och Nigeria. Och det finns kvinnliga poliser, grymma sägs det, i Iran, som kollar hur kvinnor är klädda, sminkade osv. Sedan gäller viss respekt för landets sedvänjor som turist. Att gå i kortkort är knappast att rekommendera. Samma gäller i konservativa kristna enklaver, i Indonesien m.m. eller i St.Peterskyrkan, eller Filadelfia i Jönköping, vad vet jag? Varför får var och en själv räkna ut. Badar själv gärna naken, men inte överallt, om det kan duga som förklaring. Jag bilade genom Iran på shahens tid. Det var ett kluvet land, förtryck men västerländskt orienterat, enorma klasskillnader. Förhoppningarna var stora inom progressiva krestsar i väst med Khomeinis intåg. Men, men...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?