Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Svar: #1. Ibrahim.. Du frågar när denna ”Iran-hets” ska ta slut. Vänd på frågan och fråga Dig när förtrycket mot kvinnorna ska ta slut. Men nu är det så att det utspelar sig i Iran så då vore det ju ganska korkat och beskriva något annat land. Jag har ofta undrat utifrån det faktum att vi bygger Moskéer häri Sverige, om jag som kvinna skulle åka ner och fira jul med julskinka och allt som hör till. Ha vanliga svenska kläder, d.v.s. kjol som slutade över knäna, högklackat, sminkas som jag brukar och även målade naglar, både på fingrar och tår. Hur skulle man reagera då? Skull jag bli stenad för att jag ansågs gå oanständigt klädd eller? För mig är det viktigt att visa respekt för andra och jag ser oftast något positivt i det mesta. Försöker hitta en logisk förklaring! Men jag kan inte se något positivt i att kvinnor sätts i fängelse för att de varit otrogna och OM de varit otrogna över huvud taget. Kanske är det bara en man som påstår det för att bli av med en kvinna som han tröttnat på. Jag påstår inte att det är så men mannen kan inte bevisa att det inte är på det sättet. ELLER…är det kanske rent av olämpligt att jag som kvinna ens tänker så om en Iransk man?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?