Rapportera inlägg

Valt inlägg:

14 Det är ett tag sedan svenska män gick förbi kvinnorna i numerärt val avv utländska kvinnor, som jag. Men knappast mest asiatiskor väl? Manligheten i Sverige är sedan länge nermonterad, jag har just gått igenom 10 år gamla tidningsurklipp. Män förväntas inte vara macho, men får ändå inte vara "femi". Även Usain Bolt efter rekordloppet: "Jag ville gråta men jag är ju man!" Det är ingen skillnad här! Kvinnor kan sedan länge vara som de beskyllt män för, aggressiva, jag har gått på lärarhögskolan och jobbat med dem. Eller gå in i den traditionella kvinnorollen och söka trygghet där. Att vara pappa i Sverige efter alla lögnaktiga krav är inte lätt. Förskolans läroplan vill avskaffa "otidsenliga könsroller". Tror du de kan motverka småflickor som gråter, eller mer små pojkars? Genom skolan men även även genom media lärs mans- och pappaföraktet ut, sedan en generation. Och i all även högre utbildning, finns ett helt fält! ingår mer eller mindre, vad jag förstått, "genusperspektivet". Som inte skiljer sig värst mycket från Eva Lundgrens och Gudruns Schymans idéer. I vilkens kjolar hela riksdagen hänger. Du minns kanske vem som introducerade feminism i riksdagen? Lagstiftning, attityder, gamla könsroller och skuldbeläggande av män, gammalt förhärliggande av kvinnan. Jag pratar om Sverige, "världens mest jämställda könsrasistiskaland", med mest skilsmässor! Och var tog mansfrågorna vägen? I media och i politiken?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?