Valt inlägg:
Ja en liten mansrörelse finns det, men för att politiker ska bry sej om den så pass att dess krav blir en fråga på dagordningen behöver den bli mer massiv, män har tigit och i värsta fall gått sin väg - supit ner sej för en tid i ett fåfängt försök att desinficera själens sår - eftersom barn och fru fått behålla möblemanget har det varit lätt att med endast en tandborste flytta in i någon annans liv - kanske en ny familjebildning, men oftast bara ett gästspel i en ensam mammas liv - en tillfällig kompensation för den egna förlorade familjen. Massor av liknande tragiska livsöden är följden av en gammal övertro på kärnfamiljens saliggörande av samlivet. Det ser bra ut ur ett biologistiskt perspektiv för det förefaller så naturriktigt - men eftersom människans natur förefaller vara att vara så onaturlg och konstfull som möjligt med stark fallenhet för konstruktioner och experiment så får vi nog drass med de variationer och eventuella misslyckanden som denna mångfald ger upphov till. --------------------- Föresten så uteblev ett "inte" i mitt inlägg #10 Meningen ska se ut så här "Därmed inte sagt att det INTE bör göras mer för ökad jämställdhet mellan de inblandade individerna och det oavsett kön." - trots felet förstår jag att andemeningen gått fram. Precis som du har jag fört upp mansfrågor i diverse forum med ganska liten respons - men jag tror att ett manligt uppvaknande är på väg - tack vare att män i allt högre får tillfälle att känslomässigt knyta an till sina barn så förstår dom vad dom förlorar om inte en delning av familjen går schyst till och ett fortsatt delat ansvar möjliggörs genom bodelning och att likvärdiga bostadsvillkor kan ordnas så att barnen får motsvarande förutsättningar oavsett hos vilken förälder dom vistas. Egentligen tycker jag lösningen att föräldrarna flyttar till var sitt boende och barnen bor kvar där dom är vana att bo. Det är där dom har sina kompisar, skola och andra invanda miljöer. Föräldrarna har lättare att bo hos barnen en vecka i stöten.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?