Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Banestyrelsen: "Jag utg�r ifr�n att du inte anser att Thomas Paine, James Madison, Alexander Hamilton, John Jay, och Samuel Adams var en samlig fega krakar som inte b�r tas p� allvar bara f�r att de anv�nde pseudonymer" Om de hade skrivit personangrepp och osakligheter på internet där de varit mer intresserade av att diskutera personer istället för sakfrågor så hade jag sagt att det varit fegt av dem att gömma sina personangrepp bakom pseudonym ja. Däremot hade jag inte kallat dem för "fega krakar" därför att jag inte uttrycker mig på det viset. "Faktum �r att demokratiska samh�llen byggs och uppr�tth�lls tack vare helt andra v�rderingar �n dem du f�respr�kar h�r." Jag ser ingen fördel för demokratiska samhällen att personer gömmer sig bakom pseudonymer för att driva hatkampanjer mot andra människor på internet, jag ser ingen fördel för demokrati att använda pseudonym för att diskutera personer istället för sakfrågor och att gömma sig bakom en pseudonym för att skriva osakligheter som inte hör till ämnet. Snarare är det så att dessa osakligheter underminerar demokratin därför att människor som utsätts för dessa attacker från anonyma, de blir sårade vilket i praktiken kan innebära att de hämmas. "Du har stirrat dig sn�blind p� de h�rda ord som tydligen riktats mot dina texter och dig sj�lv helt tappat perspektivet. " Nej jag har inte stirrat mig blind. Om jag stirrar mig blind så är det väldigt imponerande att jag kan ha läst ditt inägg och dessutom kommenterat det, eftersom jag är blind och därmed inte kan se. Jag håller inte med dig om att jag har tappat perspektivet. Det är nu inte enbart jag som har utsatts för personangrepp, det är andra också - Michael Gs artikel handlar ju om detta hat på internet och osakliga kommentarer, och det mesta av detta kommer från pseudonymer och personer som väljer att vara anonyma på internet! "Varf�r tror du tryckfrihetsf�rordningen ser ut som den g�r om det inte finns n�got positivt alls med anonymitet?" Så jag måste tycka att det är positivt med anonymitet i forum som detta bara för att du tycker det är positivt? Jag tolkar detta, vilket kan vara rätt eller fel, att du anser det vara en form av universiell sanning att det är positivt. I min värld så handlar det om olika åsikter, inte universiella sanningar. Och du och jag har helt enkelt olika åsikter i den här frågan.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?