Valt inlägg:
Carl Mikael Ologgad i #31 â€Men det �r klart att det b�de vassare och of�rsk�mdare kritik kommer ofta fr�n anonyma signaturer.†Här hÃ¥ller du faktiskt med mig om att mycket av skräpet kommer frÃ¥n anonyma signaturer. Det är intressant att du i början av trÃ¥den hÃ¥ller med mig och sedan gör du inte det längre. â€Det �r OK om man tycker att jag fegt g�mmer mig bakom en signatur och det �r helt riktigt att jag som privatperson inte vill skylta med alla mina �sikter inf�r hela v�rlden.†Om det nu är OK att tycka att du fegt gömmer dig bakom en signatur, hur kan du dÃ¥ samtidigt anklaga mig för att det är ett personangrepp när jag just säger att du är feg som gömmer dig bakom din signatur? Du själv har ju skrivit att det är OK att tycka sÃ¥, dÃ¥ kan du ju inte sedan ta tillbaka detta genom att säga att det är ett personangrepp att tycka det som du tidigare tyckte var helt OK att tycka! †Om jag inte vore anonym skulle jag antingen inte delta i debatten eller iaf uttrycka mig mer diplomatiskt ibland.†För mig vore det definitivt ingen förlust att slippa dina attacker pÃ¥ min person, ditt raljerande om min person och dina fria fantasier om vilka tankar jag har om mig själv eller inte. Jag är intresserad av att diskutera sakfrÃ¥gor, men eftersom du diskuterar personer istället för sakfrÃ¥gor sÃ¥ blir det ointressant för mig. â€Vissa av mina inl�gg skulle s�kert bli b�ttre av det men m�nga skulle ocks� bli s�mre, tr�kigare, mindre uppriktiga och mindre tillspetsade.†Jag tycker inte att det är sämre att slippa skräp som osakliga kommentarer. Du mÃ¥ tycka det är trÃ¥kigt och du mÃ¥ tycka att dina osakliga kommentarer är â€tillspetsadeâ€, men till skillnad frÃ¥n dig ser jag inte fördelen med att fantisera fritt om andra människor istället för att ägna sig Ã¥t sakfrÃ¥gor. â€S� l�nge man kan vara anonym kan man till�ta sig att ta ut sv�ngarna lite mer, t o m v�ga g�ra bort sig lite mer.†Just det, och det är när man tar ut svängarna som personangrepp, hatinlägg, oseriösa kommentarer, osakligheter där man hellre diskuterar person istället för sakfrÃ¥gor som det blir knas och mycket av detta skulle vi slippa om människor använde sin riktiga identitet. Just pÃ¥ grund av att jag tror att fÃ¥ människor vill â€skylta med†att de är otrevliga utan respekt för andra människors känslor. Som det är nu sÃ¥ bidrar anonymitet och pseudonymer till en osaklig sandlÃ¥da och jag är ointresserad av det.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?