Valt inlägg:
Carl Mikael Ologgad i #109: â€Varf�r namn, personnummer, yrke, �lder, hudf�rg, skonummer, k�n, religion, sexuell l�ggning etc etc �r s� viktigt f�r dig att k�nna till n�r du diskuterar t.ex milj�problem ger du aldrig n�gon riktig f�rklaring till vad jag kan se.†Nu har jag aldrig krävt personnummer, yrke, Ã¥lder, hudfärg, skonummer, kön, religion, sexuell läggning etc etc och skälet till att jag inte har efterfrÃ¥gat detta är just därför att det inte är viktigt. Däremot sÃ¥ anser jag det vara viktigt att man använder sitt riktiga namn, sin riktiga identitet, av skäl som jag redan redogjort för - därför att det innebär ett incitament till att hÃ¥lla sig mer till sakfrÃ¥gorna. Att skriva hat frÃ¥n en anonym avsändare är en sak, men jag tror att fÃ¥ skulle göra det frÃ¥n sitt riktiga namn och därför blir användandet av sitt riktiga namn ett sätt att hÃ¥lla undan skräpet och hÃ¥lla diskusisonen pÃ¥ en seriös och saklig nivÃ¥. â€Jag intar helt motsatt st�ndpunkt, jag tycker att anonymiteten som erbjuds i den h�r typen av forum �r helt revolutionerande f�r kommunikationen mellan m�nniskor.†Det förvÃ¥nar mig inte att du tycker sÃ¥ därför att du kommer med personangrepp, du avviker frÃ¥n sakfrÃ¥gan och du diskuterar personer istället för sakfrÃ¥gan och du pÃ¥stÃ¥r massa saker om andra människor som inte är sanna. Detta mÃ¥ du tycka är â€revolutionerande för kommunikationen mellan människorâ€, men att bete sig otrevligt utan respekt för andra människor det ser jag svÃ¥rligen som â€revolutionerandeâ€. â€Om man �r helt anonym �r det bara styrkan i argumenten som r�knas, inte hur mycket pengar eller utbildning man har eller hur gammal man �r.†Jag är ointresserad av hur mycket pengar eller utbildning man har eller hur gammal man är, däremot är jag intresserad av att man vÃ¥gar stÃ¥ för det man skriver. â€Men det finns ingen anledning att f�rkasta den ena typen av m�ten bara f�r att den �r annorlunda.†Jo om man vill ha diskussioner pÃ¥ en seriös nivÃ¥ där man diskuterar sakfrÃ¥gor istället för personer. Du började diskutera min person och göra fria fantasier om min person redan vÃ¥r förra diskussion och du fortsätter med det här. â€P� internet kan man f� kontakter som man aldrig skulle f�tt om alla m�ten skulle ske �face to face�, m�nga kan naturligtvis vittna om att s�dana m�ten lett till b�de det ena och det andra �irl�.†SÃ¥dana möten kan man fortfarande ha pÃ¥ internet genom att använda sitt riktiga namn.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?