Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Carl Mikael Ologgad i #109: ”Varf�r namn, personnummer, yrke, �lder, hudf�rg, skonummer, k�n, religion, sexuell l�ggning etc etc �r s� viktigt f�r dig att k�nna till n�r du diskuterar t.ex milj�problem ger du aldrig n�gon riktig f�rklaring till vad jag kan se.” Nu har jag aldrig krävt personnummer, yrke, ålder, hudfärg, skonummer, kön, religion, sexuell läggning etc etc och skälet till att jag inte har efterfrågat detta är just därför att det inte är viktigt. Däremot så anser jag det vara viktigt att man använder sitt riktiga namn, sin riktiga identitet, av skäl som jag redan redogjort för - därför att det innebär ett incitament till att hålla sig mer till sakfrågorna. Att skriva hat från en anonym avsändare är en sak, men jag tror att få skulle göra det från sitt riktiga namn och därför blir användandet av sitt riktiga namn ett sätt att hålla undan skräpet och hålla diskusisonen på en seriös och saklig nivå. ”Jag intar helt motsatt st�ndpunkt, jag tycker att anonymiteten som erbjuds i den h�r typen av forum �r helt revolutionerande f�r kommunikationen mellan m�nniskor.” Det förvånar mig inte att du tycker så därför att du kommer med personangrepp, du avviker från sakfrågan och du diskuterar personer istället för sakfrågan och du påstår massa saker om andra människor som inte är sanna. Detta må du tycka är ”revolutionerande för kommunikationen mellan människor”, men att bete sig otrevligt utan respekt för andra människor det ser jag svårligen som ”revolutionerande”. ”Om man �r helt anonym �r det bara styrkan i argumenten som r�knas, inte hur mycket pengar eller utbildning man har eller hur gammal man �r.” Jag är ointresserad av hur mycket pengar eller utbildning man har eller hur gammal man är, däremot är jag intresserad av att man vågar stå för det man skriver. ”Men det finns ingen anledning att f�rkasta den ena typen av m�ten bara f�r att den �r annorlunda.” Jo om man vill ha diskussioner på en seriös nivå där man diskuterar sakfrågor istället för personer. Du började diskutera min person och göra fria fantasier om min person redan vår förra diskussion och du fortsätter med det här. ”P� internet kan man f� kontakter som man aldrig skulle f�tt om alla m�ten skulle ske �face to face�, m�nga kan naturligtvis vittna om att s�dana m�ten lett till b�de det ena och det andra �irl�.” Sådana möten kan man fortfarande ha på internet genom att använda sitt riktiga namn.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?