Valt inlägg:
Carl Mikael Ologgad i #109: â€ï¿½terigen upprepas samma nonsens p�st�enden av typen �Anonymitet �r inte bra f�r jag tycker inte det� eller �Anonymitet �r inte bra f�r d� vet man inte vem man pratar med� fast omst�ndigt formulerade.†Nej, sÃ¥ har jag verkligen inte skrivit. Det jag skrev, det var att anonymitet inte är bra därför att personer gömmer sig bakom anonymitet för att skriva personangrepp, personattacker, diskutera person istället för sakfrÃ¥gor och skriva oseriösa inlägg som inte har med sakfrÃ¥gan att göra. SÃ¥ det är betydligt mycket mer än â€anonymitet är inte bra för jag tycker inte detâ€. Jag har skäl för att tycka att anonymitet inte är bra och de har jag ocksÃ¥ redovisat flera gÃ¥nger, uppenbarligen utan att du har läst dessa skäl. Michael G har ju fÃ¥tt massa anonyma pÃ¥hopp pÃ¥ sin person och hatbrev frÃ¥n anonyma personer. Du har själv skrivit att om du var tvungen att använda ditt riktiga namn sÃ¥ skulle du tänka efter mer hur du betedde dig. När man använder sitt riktiga namn sÃ¥ fÃ¥r man ett incitament till att hÃ¥lla sig mer saklig, därför att genom att använda sitt riktiga namn sÃ¥ kommer man närmare varandra. Internet i sig är distansskapande mellan människor, därför att man kommer längre frÃ¥n varandra jämfört med exempelvis prata i telefon eller träffas i det verkliga livet. Genom att använda sitt riktiga namn sÃ¥ innebär detta att det tydliggörs mer att man är riktiga personer av kött och blod. Det är för enkelt att skicka hatbrev anonymt. Och skulle man verkligen skicka sitt hat om man använde sin verkliga identitet som avsändare? forts...
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?