Valt inlägg:
Ditt argument att man skulle ha en mask på sig om man är anonym tycker jag är helt bakvänt människor har i alla tider sökt anonymitet för att kunna vara sig själva utan rädsla för repressalier av olika slag. Det är därför t.ex. homosexuella sökt sig till storstädernas anonymitet, det är därför Alcoholics Anonymus finns, liksom maskerader, kontaktannonser osv. Det är ju tvärtom i det vanliga livet där våra identiteter är kända som de flesta av oss dock inte du naturligtvis går med en ”mask” på sig. Man har en professionell mask på sig på jobbet, en macho-mask bland grabb-polarna, en from och dygdig mask när man går i kyrkan osv. Sedan finns det också en viktig och historiskt demokratisk aspekt av anonymitet som gör att jag får kalla kårar av dina absoluta krav på identifikation av ”vanliga Svensson”. Det hinner jag inte gå in på mer nu, för det är sent på kvällen. Men avslutningsvis är det ju så att om Sourze skulle förbjuda anonyma inlägg skulle det naturligtvis inte det minsta hindra anonyma e-mail, snail-mail, telefonsamtal, stenar genom fönsterrutor osv från diverse stollar och extremister. Tvärtom är ju risken stor att många fler skulle bli utsatta för sådant.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?