Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#99 Återigen upprepas samma nonsens påståenden av typen ”Anonymitet är inte bra för jag tycker inte det” eller ”Anonymitet är inte bra för då vet man inte vem man pratar med” fast omständigt formulerade. Varför namn, personnummer, yrke, ålder, hudfärg, skonummer, kön, religion, sexuell läggning etc etc är så viktigt för dig att känna till när du diskuterar t.ex miljöproblem ger du aldrig någon riktig förklaring till vad jag kan se. Jag intar helt motsatt ståndpunkt, jag tycker att anonymiteten som erbjuds i den här typen av forum är helt revolutionerande för kommunikationen mellan människor. Om man är helt anonym är det bara styrkan i argumenten som räknas, inte hur mycket pengar eller utbildning man har eller hur gammal man är. Naturligtvis har möten på anonyma internetforum en annan karaktär än möten som sker mellan fyra ögon, både på gott och ont. Men det finns ingen anledning att förkasta den ena typen av möten bara för att den är annorlunda. På internet kan man få kontakter som man aldrig skulle fått om alla möten skulle ske ”face to face”, många kan naturligtvis vittna om att sådana möten lett till både det ena och det andra ”irl”.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?