Valt inlägg:
...forts Detta kan inte åstadkommas med moderatorer, för även om du har moderatorer så finns ju fejket kvar, fantasi-avatarerna. Och distansskapandet finns kvar. Det påverkas inte av moderering. Du kan fortfarande bakom en pseudonym skriva vad som helst och inget behöver vara sant. Moderatorer kan ta bort de värsta personangreppen, men de påverkar inte det som skrivs så att det blir mer sant och verkligt och moderatorer bidrar inte till ett öppet möte mellan riktiga människor, för grundproblemet finns i användandet av pseudonym genom att det är distansskapande i sig. Och mycket av det här har jag redan skrivit, så nu kommer du påstå att jag upprepar mig igen - men faktum är att detta är svar på dina argument, detta är mina svar och här har du också anledningen till varför jag avvisar din argumentation, och det är samma anledning som jag har skrivit förut - för att pseudonymer skapar distans. Där har du anledningen och motiveringen som du påstår att jag inte har skrivit fast jag har skrivit det redan många gånger. Och för mig är min motivering och de aspekter som jag tar upp starkare än de saker du tar upp, det är ju därför som jag inte håller med dig! Om man tog bort möjligheten till anonymitet skulle det vara mycket svårare för vanliga frustrerade Svenssons att skriva anonyma mejl med personangrepp och hat, och det skulle också vara svårare för dem att diskriminera andra människor. Så genom att ta bort anonymiteten så tar man även bort incitamentet för de flesta att bete sig illa på internet, och där faller ditt argument att man måste vara anonym för att kunna berätta öppet och känsligt om sig själv - för incitamentet till att skriva hat och otrevligheter utifrån frustration och slänga anonymt än hit och än dit, försvinner. Men självfallet kommer alltid rena brottslingar att kunna ta sig runt, för de lyckas alltid ta sig runt vad som helst, men man slipper ändå det värsta skräpet för det värsta skräpet kommer från vanliga människor som fegt gömmer sig bakom pseudonymer och anonymt skickar angrepp, otrevligheter och hat, och de skulle inte våga bete sig så om det var svårare att vara anonym på nätet för då skulle de inte kunna skicka sina hatmejl anonymt och då skulle de med stor sannolikhet inte skicka dem alls. Och någon med "avvikande sexuell läggning" som du kallar det - enligt mig finns bara sexuella läggningar och alla får göra som de vill så länge som de inte skadar någon, så jag ser inget "avvikande" - skulle då inte bli diskriminerad eller trakasserade av frustrerade Svenssons under pseudonym. För när människor går från pseudonym till riktig identitet, då går de från leken i sandlådan till att ta ansvar för sitt beteende på ett vuxet och moget sätt, och då sorteras mycket av skräpet bort automatiskt därför att de flesta inte vågar skicka hat under sitt riktiga namn.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?