Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Cmologgad, jag står för att jag inte ser något positivt med den oljebaserade utvecklingen. Jag kan inte låtsas se något positivt med det bara för att du ska bli nöjd. Människan har förlorat nära 100 år av utveckling på grund av oljespåret. Du ser det som positivt, jag ser det som en förlust. I masstransportens barndom så var det inte bestämt att köra på bensin, utan man experimenterade med många bränslen och det bränsle som låg bäst till var etanol. I exempelvis USA fanns det flera etanolmackar. T-forden hade etanolmotor! Men på grund av John D Rockefeller och hans kumpaner som manipulerade den amerikanska kongressen till att höja alkoholskatten så slogs marknaden ut för etanolen och motortillverkarna tvingades hitta ett alternativ och det - surprise! - tillhandahölls av just John D Rockefeller och Ohio Standard Oil, modern till världens stora oljebolag som Exxon, BP med flera. Så oljeindustrin uppfann sig själv och världens oljeberoende skapades genom manipulation av politiker. Om vi istället hade haft en utveckling baserad på ett förnyelsebart bränsle som är lättare att lösa i vatten och mindre farligt att hantera, så hade vi haft en utveckling som jag anser vara bättre. Dessutom så hade vi haft flera biobränslen idag för startar man med ett så är det lätt att forska vidare på andra. Det är tragiskt att vi idag försöker göra det man gjorde för nära hundra år sedan, vi har alltså backat tillbaka i utvecklingen iaf på energiområdet! Så ja jag är kritisk mot den utveckling som blev på grund av oljan därför att hade andra lösningar valts hade vi haft en bättre utveckling utan den miljöförstöring och de miljöproblem som har följt i oljans spår. Människans utveckling har förlorat nästan 100 år. Det är rätt mycket. Och detta står jag för. Sen må du tycka att detta är "dåligt" för att jag inte delar din positiva syn, men jag har min åsikt och jag har rätt till den och till skillnad från dig vågar jag stå för det jag skriver för jag använder mitt riktiga namn! Men för att du inte klarar av min åsikt så kommer du med massa trams mot mig här och där under pseudonym vilket visar att du inte är intresserad av seriösa diskussioner. Som sagt, i en diskussion behöver man inte hålla med varandra det kan ändå vara en diskussion, men du begär uppenbarligen av mig att jag ska tycka samma som du för om jag inte gör det så blir jag anklagad för "monolog". Det är sanslöst Cmologgad. Då föreslår jag, i all välmening, att du för dina diskussioner med din spegelbild för då får du ju den "dialog" som du eftersträvar med en som håller med dig! Och med detta så avstår jag från ytterligare "diskussion" med dig för det är meningslöst att diskutera med en som klagar bara för att man inte håller med, och kommer med personangrepp och sanslösa påståenden om min person som inte har med sakfrågan att göra! Och sådant tveksamt debattbeteende från Cmologgad med likar är jag övertygad om man slipper om man har som krav att man ska skriva under sitt riktiga namn, vilket jag tycker är en fantastisk fördel om man skulle införa det!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?