Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Banestyret, jag skrev flera saker som jag inte har skrivit på det sättet förut och jag använde ord som jag inte har använt i tidigare inlägg så ditt påstående om "upprepar exakt samma" stämmer inte. Det som jag gjorde var att jag bland annat förtydligade pseudovärlden som pseudonym skapar och det har jag inte uttryckt tidigare på det sättet i den formen som jag gjorde i det inlägget. Jag tycker inte att anonymitet har positiva effekter på ett diskussionsforum, det blir rustningar som folk gömmer sig bakom och det skapar ytterligare distans i det internet som redan i sig distanserar människor från varandra. Mycket av det skräp som skrivs skulle knappast sägas mellan människor om de exempelvis ringde varandra och diskuterade per telefon, eller möttes i det verkliga livet. Genom att använda sitt riktiga namn kan man komma närmare inpå varandra och därmed motverka till viss del den redan distanserade effekten av internet. Du kanske bara är ett datorprogram som skriver till mig, hur ska jag kunna veta att du är en verklig människa och inte ett LISP-program? Du kanske inte ens existerar och varför ska jag då bry mig om det du skriver? Men om du använde ditt riktiga namn och bevisligen var en riktig person, då skulle det ge en större tyngd till det du skriver. Men du väljer ju själv om du vill ha den djupheten eller inte. Jag vet vad jag föredrar i diskussioner och jag håller inte med om det som du skriver.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?