Valt inlägg:
Jocke S - För mig är det ingen fråga om manligt - kvinnligt eller feministisk press, det finns i alla forum. Titta bara på motortidningarnas forum där folk uttrycker typ att personen x är en dålig människa som kör bilmärke y och den som kör "fel" märke ska trakasseras och mobbas. Det kanske är en fördom hos mig nu, men jag misstänker att dessa forum floreras främst av män. Oseriösa kommentarer, personangrepp, raljeringar, vulgarisering och så vidare och så vidare - finns i stort sett överallt på internet. När människor tillåts vara anonyma så skrivs det mängder med osakligheter.
Man kan se det som uttryck för en frustration av något slag, och sen kan man fråga sig varför människor är frustrerade, hatiska, otrevliga, och jobbiga mot varandra. Jag anser det vara mindre fruktbart att de för ut detta gentemot varandra, men de gör det därför att de är anonyma och därmed blir det opersonligt och det glöms bort att det kan tas emot väldigt personligt ändå. Gå ut i naturen och skrik ut eller dansa loss din frustration eller liknande istället för att vara otrevlig mot medmänniskor, det är min uppmaning till dessa.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?