Valt inlägg:
Banestyret, när man använder pseudonym så kan man skriva precis vad som helst därför att man inte behöver stå för det. Det finns inget som säger att man skriver det man tycker under pseudonym, man kan skriva en massa saker som man egentligen inte tycker - därför att det finns ingen urskillning, inga spärrar. När man använder sitt riktiga namn så får man ett incitament att fundera över - tycker jag verkligen detta, eller är det bara en frustrerad reaktion? Med pseudonymer släpps oseriösa kommentarer, personangrepp, raljeringar och andra uttryck för frustration fram just för att man slipper ta ansvar för det. Under pseudonym tillåter sig människor att uppröras och släppa sina spärrar och säga saker som de normalt inte skulle säga, saker som de egentligen inte tycker - utan det är uttryck för oförlösta känslor, ett uttryck för smärtkroppen - och när man agerar utifrån smärtkroppen så agerar man utan att man egentligen vet vad man gör och man säger saker man inte menar och inte tycker, för att man är i affekt. Använder man sitt riktiga namn så får man ett incitament att andas, lugna ner sig och gå igenom med sig själv vad man verkligen tycker - man tänker till mer, man känner efter tydligare var man står istället för att slänga iväg en nonsens-kommentar under pseudonym som man inte ens behöver ångra eftersom ingen vet vem som skrev den iaf. Med pseudonym blir det slarvligare, lösare och det blir massa uttryck för saker man egentligen inte alls tycker, utan bara är uttryck för frustration. På grund av internets distansskapande så "glömmer" man bort att det är verkliga människor, det blir ju avatarer som pratar med varandra. Det blir inte på riktigt, det blir fejk. Avatarer i sig är ju rustningar, låtsasidentiteter och låtsaspersonligheter. Anonymiteten är distansskapande istället för öppnande. Så jag håller inte med dig alls. Det blir en låtsasvärld, en fantasi i en pseudoverklighet där man uttrycker vad som helst bara för skojs skull. Det är ju detta vi ser i forum - skräpet kommer främst från de som är anonyma och tar vi bort anonymiteten så skulle mycket skräp försvinna. Det du skriver till mig Banestyret kan vara rent fejk, du kanske skriver raka motsatsen till vad du tycker och så skrattar du i mjugg över att du lurar mig nu. Jag kan inte veta det. Du kanske är en ren fantasi som bara skojar med mig nu och kanske du egentligen tycker som jag men det roar dig att skriva motsatsen bara för att du inte behöver ta ansvar för det eftersom du använder pseudonym. Jag har ingen aning. Men om du använde ditt riktiga namn, då skulle jag ha lättare för att ta dig på allvar. Du kanske är en liten kille som sitter och skojar med mig nu, eller kanske är en klubb på 10 personer som roar sig. Med pseudonymer så vet man ingenting och därför blir diskussionerna inte verkliga, det blir pseudo-diskussioner i en pseudo-verklighet med pseudo-värde.
Jag har givetvis mer intresse av att diskutera med människor som använder sitt riktiga namn, därför att de tar verkligt ansvar för vad de skriver. Med en som använder pseudonym går det aldrig att veta, det kan vara på vilket sätt som helst och därför får också ens inlägg inte samma tyngd och betydelse som när man använder sitt riktiga namn. När man använder sitt riktiga namn står man naken, det är pseudonymen som är rustningen och skyddet!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?