Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Banestyret, jag för ingen kampanj utan jag uttrycker helt enkelt min åsikt och jag vågar dessutom stå för det jag tycker genom att jag använder mitt riktiga namn istället för att gömma mig bakom en pseudonym. Jag vet inte vem du är. Du kanske är flera personer som skriver under samma pseudonym, eller du kanske är en av många pseudonymer som används av en och samma person. På tidningars debattsidor så använder man sitt riktiga namn, det är på de mindre seriösa insändarsidorna som anonymiteten frodas. Det är min uppriktiga åsikt att om människor använder sin riktiga identitet, sitt riktiga namn, så höjer det kvaliteten på diskussionerna och man får mindre av personangrepp, raljeringar och oseriösa kommentarer. Använder man sitt riktiga namn så tar man större ansvar för det man skriver, det blir ett seriösare tonläge och en seriös diskussion. Om man inte vågar säga sin åsikt under sitt riktiga namn, då är frågan om den personen ska tas på allvar - att säga en sak under pseudonym och sedan annat under sitt riktiga namn, det blir inte seriöst och det visar just att många gömmer sig bakom pseudonym för att slippa ta ansvar för det som de tycker. Det sätt som pseudonymer beter sig mot varandra i detta forum - skulle de riktiga identiteterna bakom dessa "avatarer" bete sig på samma sätt mot varandra om de möttes i verkliga livet och diskuterade samma teman som här? Jag misstänker, på goda grunder, att diskussionerna mellan "riktiga" personer skulle bli på ett annat sätt, ett mer seriösare sätt. Skulle den här "Nisse och hans polare" uttrycka sig på samma sätt mot Michael om de satt och samtalade i "verkliga livet" utanför internets pseudo-verklighet? Jag är intresserad av seriösa diskussioner, och när man tillåter pseudonymer så blir diskussionerna mindre seriösa därför att människor inte tar ansvar på samma sätt för vad de skriver.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?