Valt inlägg:
Jag har aldrig sett någon skribent ha problem med anonyma kommentarer i allmänhet. Så länge de är vänliga och berömmande slickar man i allmänhet glatt i sig. Inte heller har jag sett någon tycka att personangrepp varit trevliga bara för att de kommit från en signatur med både för och efternamn. Snarare är det så att anonymiteten är ett bekvämt slagträ om man inte orkar bemöta i sak. Men det är klart att det både vassare och oförskämdare kritik kommer ofta från anonyma signaturer. Det är OK om man tycker att jag fegt gömmer mig bakom en signatur och det är helt riktigt att jag som privatperson inte vill skylta med alla mina åsikter inför hela världen. Om jag inte vore anonym skulle jag antingen inte delta i debatten eller iaf uttrycka mig mer diplomatiskt ibland. Vissa av mina inlägg skulle säkert bli bättre av det men många skulle också bli sämre, tråkigare, mindre uppriktiga och mindre tillspetsade. Så länge man kan vara anonym kan man tillåta sig att ta ut svängarna lite mer, t o m våga göra bort sig lite mer.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?