Valt inlägg:
#12 Gunnarsson. Du måste ha fått en bedrövlig uppfostran som tilltalar en dam på det sätt du gör. De allra flesta fängelsekunder har tveklöst bättre hyfs än så och du borde skämmas men jag utgår från att konceptet som sådant är okänt för dig.// Inte vet jag vad du menar med metaforiska stenar, kan en sten vara en metafor? Jo, möjligen även om jag just nu inte kommer på någon bra metafor som innehåller ordet sten. En metafor skiljer sig från en liknelse på så sätt att metaforen saknar det lilla ordet "som" i den mening där metaforen används. Jämför t.ex följande: Nettan999 är en stjärna. Det är en typisk metafor medan "Gunnarsson är dum som en gråsten" inte är en metafor utan en liknelse.// Om Gunnarsson har gott om tid till förfogande så vore det intressant att se en sammanställning över mina på polisen kastade metaforiska stenar.// Med det avklarat så lämnar jag här en länk till en sammanställning jag gjort med 22 stycken länkar som alla har det gemensamt att de skickar läsaren vidare till artiklar om olika brott, tjänstefel etc. som begåtts av poliser runt om i landet under senare tid. I dessa artiklar återfinns i sin tur ytterligare länkar så jag skulle tro att man utan vidare har runt 50 st olika artiklar att läsa i detta ämne. Om den sten jag nu kastar är metaforisk, överlåter jag med varm hand åt Gunnarsson att bedöma. Själv så anser jag att de allra flesta av mina stenkast varit och är högst reella.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?