Valt inlägg:
Måste återkomma till denna artikel lite för den stör mig ganska mycket, inte artikeln i sig utan vad den beskriver.
Jag förstår på sätt och vis polisen att de lägger mer resurser på fildelning än på barnporr. Våldtagna barn har inte ekonomisk möjlighet att ge poliserna det mediautrymme som de får genom att gå film- och skivbolagens ärende. Jag tänker på det stora helikopterrånet som var för ett tag sedan och hur polisen reagerade där. Enda anledningen att de lägger ner så pass mycket resurser där är för att visa att de gör något och inte de klantar som allmänheten uppfattar dem. Här kan man lägga ner precis hur mycket tid och pengar som helst eftersom polisen ser detta som ett stort hån mot dem. Men de kvinnor och barn då? Kvinnor som blir misshandlade, många gånger av poliser som de har relationer med. Och barnen då???? De som blir utsatta för sexuella övergrepp och får men för livet. Är inte det ett stort hån mot de svagaste i samhället att behöva utstå sådant med en av skattemedel avlönad yrkeskår som vi borde kunna känna förtroende för.
Ne, låt kriminella poliser gå fria och lägg våra skattemedel på att jaga fildelare medan barn och kvinnor våldtas. För det är ju så våra skattemedel används.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?