Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Men Jocke-S jag har aldrig någonsin diskuterat moral, jag är en praktisk person som ser att ett visst beteende för med sig vissa konsekvenser och ett annat beteende för med sig andra konsekvenser, och i det här fallet så gjorde hon en reklamkupp för 100 000 kr vilket ju var vad pengarna var budgeterade till att användas som - reklam! Och det var vad hon fick också - reklam. Bränna upp pengar eller köpa annons för samma pengar... Pengarna var budgeterade till att ge uppmärksamhet till partiet och det var ju precis det som hände. Hade hon fått större uppmärksamhet än en annons i dagspress om hon hade köpt oljeaktier? Det tror jag inte. Så jag ser svårligen kopplingen mellan reklam och att köpa oljeaktier, men jag kan se kopplingen mellan reklam och att det skrivs väldigt mycket om en i tidningarna för man bränner upp pengarna- det är ju precis det som reklam handlar om - att bli uppmärksammad. Att sedan dagspressen går på denna reklamkupp, det är ju intressant i sig, men det fungerade ju uppenbarligen för henne och partiet. De fick den uppmärksamhet som de önskade. Ska vi tala om moral så kan ju dagspressens moral ifrågasättas som går på sådana här knep. De hade ju kunnat säga att de inte vill skriva om detta, men att de gärna tar emot 100 000 kr för en betald annons istället. Så dagspressen har ju själva ett ansvar!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?