Valt inlägg:
4 Precis vad jag tar upp i den andra länken Steno. Och i ett kapitalistiskt samhälle, så råder även lönekonkurrens, även ur genusaspekt. Därför tjänar kvinnliga psykologer, strippor en del andra av kvinnligt kön, som simultantolkar antagligen, bättre. Men sedan finns det en sak till, som du borde känna till!
I början på femitotalet, åtminstone i jordbruket, så var lönerna könssegregerade. Kvinnor tjänade 2:- nånting, männen tre:- nångting minns jag. Man ansåg, med all rätt åter kapitalism, att kvinnor orkade mindre i sådan arbeten. Men också antagligen att männens lön gick till hushållet. ALLT DET HÄR ÄR ONÄMNBART IDAG, DÄRFÖR NÄMNER JAG DET! Man bör i vilket fall som helst förhålla sig till detta även idag. Det är en faktor man ej bör utelämna, annars så gör man kvinnor en björntjänst! Hur vi skall, ev, kompensera för detta är en annnan sak. Eller kompensera för mäns dilemma. Antagligen mindre viktigt...
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?