Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Peter: Att arbeta för sin försörjning är både en rättighet och en skyldighet. Vårt samhälle bygger på utbyten av tjänster och varor. Folk kommer alltid att starta företag på grund av egna drivkrafter. Däremot tror jag på ett samhälle där man tar hand om varandra, där möjlighet och förmåga kopplas samman. Där varje individ utvecklas så långt den kan. Och aldrig att man kränker någon. Det är kanske en utopi men jag vet att som det är idag, där pengar styr allt är inget alternativ. Människor mår inte bra av hur världen ser ut idag. Tage: Självklart kan man dra den slutsatsen men frågan är om den är korrekt. Förra sommaren sökte jag jobb som bärförsäljare. Trettio kronor i timmen. Jag fick inte det. Jag skulle ljuga om jag sa att jag var ledsen, men bara själva grejen visar ju hur sjukt det är. När en kompetent ungdom inte ens får skitjobben, vart är vi då på väg? Jag ser stolthet i att kunna ta hand om mig själv, jag vill absolut ha ett jobb. Vem vill inte det? Patrik: Det finns fler partier i Sverige än S och M. Men jag håller med dig. Det gäller att uppmärksamma frågan!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?