Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#34, Lasse på ärten. Ditt sätt att debattera pendlar mellan rena personangrepp utan att ens vara i närheten av sakfrågan, att svamla om något för ämnet helt oväsentlig sak oftast förenad med någon spydighet eller invektiv som "slut i huvudet" eller liknande. Sedan har du en teknik som skulle kunna vara besvärande om den utfördes lite subtilt och smart. Du ångar på som en frustande elefanttjur i en mindre presentbutik så du märks..... Tekniken går annars ut på att först konstatera något. I det här fallet snabbt utvecklat beroende av metamfetamin. Därefter ett påstående formulerat på ungefär motsvarande sätt som den klassiska svara bara ja eller nej på om du har slutat slå din frufrågan..... I det här fallet formulerat som en fråga om jag tror att dom ungdomar som fastnat i metamfetaminberoende tycker det är kul. Skulle jag nu mot förmodan svara ja på den frågan så är redan fastslaget av frågeställaren att då är jag slut i huvudet.// Ok, då så Lasse, då kan vi konstatera att jag inte är slut i huvudet eftersom jag inte bara tror utan vet att de som fastnat inte tycker det är ett endaste jävla dugg roligt. Ingen människa som sitter fast i ett beroende tycker att det är kul oavsett vilket beroende vi talar om. Såvitt jag vet så har ingen heller påstått något sådant. Alexander Bard har sagt att människor knarkar för att de vill ha kul och det kan jag ju hålla med om. Det är mycket vi gör för att vi vill ha kul. Det är inte alltid vi får det. Jag minns t.ex många tillfällen från ungdomen då det handlats alkohol och alla skulle ha så otroligt kul. Så blev det inte för de flesta. Så får jag då kanske en gång för alla fastslå högt och ljudligt att droger är skit. Vissa mer än andra och metamfetaminet tillhör sannerligen skitdrogerna. Handel med och smuggling av tunga droger som de idag klassificeras är och skall vara straffbart och jag har förståelse för de straff som idag döms ut för en del av dessa droger Utan att nu fastna i en detaljdiskussion om olika ämnens toxiska egenskaper så fortsätter jag till det som är mitt budskap i den narkotikapolitiska debatten. Innehav av narkotika för eget bruk ska inte vara kriminellt av alla de skäl jag tidigare redovisat. Nuvarande lagstiftning är en typisk morallagstiftning där någon anser sig ha en moral som är bättre än din och därför ska ha rätten att bestämma vad du får och inte får stoppa i dig. Moralen säger f.n att alkohol är ok men att cannabis inte är det. Just den sortens helt obegripliga och ologiska lagar riskerar att stjälpa förtroendet för hela systemet.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?