Valt inlägg:
Hasse O: Du skriver: "Ifall alkohol såldes i snabbköpet skulle inte ha någon betydelse för 9 av 10 svenskar men ni pratar som att då skulle hela befolkningen supa ner sig." Jag säger bara midsommarafton", som Eva Rydberg säger... Som jag ser det kan och bör vi släppa alla droger fria på sikt. Även farten på vägar, vilka är avsedda för att köra fort på. Men vi måste f ö r s t, av empatiska skäl, erbjuda ett vettigt ställe, vilket vi konkret kan hänvisa folk till som, av någon anledning, inte klarar droger. Tro mig, jag VET, att ingen ens idag väljer att frivilligt gå till nuv. socialtjänst! Frihet har alltid ett pris. Men OM jag vill kalla mig civiliserad samhällsmedborgare, bryr jag mig om mina medmänniskor NU. Annars kommer det att kosta mig MER i slutändan som skattebetalare, ty en sådan är maximerad skattepolitik - men inte optimal. Vårt "tänk" bör också optimeras. Svensken är generellt mer rädd än andra. Därav all behov av konstruerat myndighetskontroll. Rädsla urholkar själen. Den är farligare än att dö...
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?