Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ombudet: Nog ljuger människor idag om sina drogvanor. Men du ställer inte frågan v a r f ö r människor i all e n s a m h e t missbrukar i Sverige? DET är nämligen "normalt". Till skillnad från hur de ser på droger och därefter b r u k a r dem i de länder du åberopar. Ja, jag tror att svensken är annorlunda på många sätt jmf med t.ex danskar, holländare, tjecker och portugiser. Fråga en dansk ;- Jag tror att vår syn på droger hör ihop med h u r vi ser på oss själva i största allmänhet. Om personlig frihet med påföljande ansvar. Om vår tendens till "gnällighet" och att leta syndabockar för egna misslyckanden. Ifrån det vi föds till vi dör s k a vi ha "välfärdens omsorg". Och ändå är vi inte nöjda och för en ständig kamp med bl a myndigheter, vilka får klä skott för politikers beslut? Var någonstans ser du reklam där det står "Vi ska besegra bröstcancer" - om inte i Sverige? I de länder du åberopar är friheter på a n d r a existentiella områden också viktiga. Men även etiken. Jag ser fördelarna med en legalisering men jag är inte övertygad om att vi är "mentalt" mogna för en drastisk förändring. Men möjligen en stegvis sådan.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?