Valt inlägg:
Fredrik #272 Tack för din välvilliga bedömning av min och andras insatser här på Sourze. Jag är dock inte Göteborgare, men gillar stan. Bodde i Haga en tid på 70-talet innan saneringen en oförglömlig tid :- Annars är jag uppväxt på Söder i Stlm som också det på den tiden var en typisk arbetarstadsdel. Att vara politiskt aktiv åt vänster och det mer samhälls- och empatiskt mänskliga hållet har sina risker var man än bor i världen. I Stlm deltog jag i den vildväxande rörelsen som lyckades stoppa sminkmässan "Teenage fair" som först visades i GB, men som då den kom hit och vi pekade på det orimliga i att småtjejer skulle spackla upp sej och vara klädda som värsta bimbos och att allt enbart gick ut på att skapa en ung och omedveten kundkrets till modeindustrin så svalnade intresset från allmänheten och den gick i konkurs. Det gav oss blodad tand så vi drog igång allternativjul och senare även allaktivitetshusen. Sedan kom FNL-rörelsen och usa ut ur Vietnam! Som du förstår så saknar jag verkligen det engagemang som kom i dagen bland vanligt folk på den tiden. Men allt går i vågor och rätt vad det är så har det blivit en droppe förmycket av något människofientligt påfund och folk släpper taget om sin ängslan och säger ifrån - vi får se vad det blir härnäst:-
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?