Valt inlägg:
Inger #263 Hur ska jag tolka detta, Citat Inger Olson//Många år sen svensk polisutbildning vädjade till insidan av huvudet och INTE muskler//sc. Förmodar att du menar tvärt om :- Trots det har stämmer ditt påstående rätt bra som det står - även tjejerna har fystest på programmet i intagningsproven som inte släpper igenom några sillmjölkar, men nu är det inte bara fråga om den tvärstrimmiga muskulaturen då det i lika hög grad handlar om funktionen i "muskeln" innanför pannbenet då det gäller antagningen av poliser - den måste framför ha de kvalitetsbrister som gör att den passar i en pyramidal organisation, dvs att kunna hålla inne med eget tänkande, att vara grupptrogen och att under grupptryck inför kollegor visa duglighet - vilket ibland tar sej så groteska uttryck som att puckla på pensionärer eller att passa på att avreagera sej då man tvingas omhänderta fyllskallar ute på stan. Måste påpeka att jag inte alls har någon skyldighet att presentera några konkreta förändringar även om jag gärna delar med mej av de förslag jag kan tänkas ha. Du påpekar att det är många år sedan polishögskolan ändrade profilering och ja det kan jag ju hålla med om och samtidigt peka på det uppenbara, nämligen att det är mer än dags nu - konstigt att ingen utvärdering gjorts under så många år som kommit fram till att det polisiära arbetet dels många gånger förfelar sitt syfte och dels har en menlig inverkan på arbetande polisers psyke - alltså rekommenderar jag att skyndsamt sätta folk i arbete på att utveckla en ny antagningsstrategi, en mer ändamålsenlig pedagogik och inte minst viktigt; en internutbildning som inbegriper mental terapi till de poliser från den äldre utbildningen samt de som skadat sin människosyn i tjänsten med den nuvarande utbildningen som grund. Vidare skulle jag rekommendera dej att läsa igenom mina tidigare inlägg som pekar på möjliga orsaker till omotiverat stor våldsbenägenhet även hos kvinnliga poliser som tyvärr inte blev riktigt vad man önskade då den möjligheten gavs kvinnor. Och även pekar på varför manliga poliser riskerar att gå till våldsamma överdrifter då dom jobbar i kvinnligt sällskap. Sätter du dej in i det så kanske du kan formulera något mer genomtänkta inlägg...
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?