Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#241 Just i det fall du nämner var som åklagare ingen mindre än en av JO Mats Melins närmaste dvs Nicklas Englund år 2008,2009 åtminstone såvitt jag vet. Han är alltså en av 4stom jag minns rätt som företräder JO och kan väcka åtal mot polis och åklagare. Vilket sker i snitt en gång per år. uppgift ifrån nyss nämnde Englund Det är en åklagare i mina ögon som är både korrekt, saklig, "serviceminded" och även kan bjuda på personliga åsikter vilket man i 99 av 100 fall, inte ens kan tvinga polis eller åklagare till ens under vapenhot.ej reelt men liknelse Englund är alltså någon som jag finner både tilltro till och även hyser respekt för hans sätt att agera i sitt myndighetsutövande. Det är därför något av en paradox, att nyss nämnde man tar själv upp det här fallet som ett exempel på att det är i princip OMÖJLIGT att få en polisman fälld för brott som begåtts i tjänsten. Ändå anser han att "rättssäkerheten" överlag fungerar väl. DET, är tyvärr något som jag inte vill och inte kan förlika mig med.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?