Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag är övertygad om att det går att hitta bra namn. Huvudsaken är att iden som sådan får acceptans och att något till slut sker. I vanliga fall så sägs det oerhört mycket och fint om brottsoffrens rätt och ställning men man tycks glömma bort att det finns brottsoffer även för polisers brott och dessa har som det ser ut idag, oerhört liten möjlighet att få någon form av upprättelse.// Så har jag en fråga till Inger. Jag har sett i andra trådar att du engagerar dig väldigt för barn och ungdomar som vanvårdats och vanvårdas på olika hem och boenden varav en del drivna av SIS, Statens Institutionsstyrelse. Hur kommer det sig att du, med sådan självklarhet, kan se och strida mot de uppenbara fel som stat och kommun gör i hanteringen av dessa barn och att du accepterar och tror att dessa fel verkligen förekommer, när du så kategoriskt som du gjort här i tråden, avfärdar möjligheterna att en annan förvaltningsmyndighet, polisen, kan begå fel på motsvarande sätt?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?