Valt inlägg:
Det här är ytterligare ett av många ärenden som verkligen stinker. http://www.nyhetskanalen.se/1.800820 Uppgifterna i artikeln är nu 1,5 år gamla men jag kan berätta följande. Kvinnan, som i artikeln kallas Åsa, är alltjämt på flykt och hoten via sms och mms har inte slutat.// De enda poliser i detta ärende som gjort ett fullgott arbete är Söderortspolisen som är dom som anländer till brottsplatsen och ser till att den medvetslösa kvinnan körs med ambulans till sjukhus. Söderortspolisen säkrar också bevisning och beslutar att den misstänkte ska gripas. En helt riktig åtgärd som ska vidtagas oavsett vem som är misstänkt.// Den ordern hinner dock aldrig verkställas innan CU, Stockholmspolisens interna utredningar, går in, tar över ärendet och ändrar beslutet om gripande. Sedan är mönstret välbekant. Interna utredningar mot poliser ger ett klart intryck av att de går ut på att mörklägga, förhindra rättsskipning och att förhala utredningar. I dessa avseenden har detta ärende hanterats mycket framgångsrikt. Själv är jag mot bakgrund av ytterligare och annan information jag besitter, övertygad om att den aktuelle polisen har så många hållhakar på andra högre polisbefäl att han kan fortsätta sin vanliga verksamhet i avvaktan på ett avskrivningsbeslut. 93 av 5631 anmälningar ledde under 2007 till åtal. 1,6. Poliser kanske inte är immuna men nog f-n är dom vaccinerade!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?