Valt inlägg:
Ombudet #171 Dina bekymmer över Inger O´s förmåga att ta till sej fakta och med dessa bilda nya fördomar är rörande och ett adelsmärke för en sann pedagog - jag rullar mej :- Länken gav inte så mycket mer än vad som redan sagts här i tråden fler än en gång, men upprepningens pedagogik är så vitt jag vet den enda metod som fungerar någorlunda hjälpligt att på sikt komma igenom folks tjockskallighet och/eller förträngningsbenägenhet. Oavsett detta pekar artikeln på polisväsendets skrämmande inkompetens både vad gäller polisens arbetsmiljö och risken för gemene polis att hamna i situationer där man tillsammans med sina mer våldsamma arbetskamrater "oavsiktligt" har ihjäl folk som ska omhändertas - som jag ser det ett resultat av dåliga eller felaktiga instruktioner, samt brister i eller obefintlig utvärdering av det löpande polisarbetet och total avsaknad av en rimlig konsekvensanalys av om polisarbetet överensstämmer med polisens uppdrag. Tyvärr inbegriper kollegialiteten inom polisen dessutom en hel del så kallad tjuvlogik, dvs - att det inte är fråga om att inte stjäla eller överträda sina befogenheter, det handlar om att inte åka fast/ertappas eller att i sista hand slippa ta ansvaret för sina överträdelser vilket nuvarande och sedan länge rådande kåranda borgat för och polislednings kompetensbrist ytterligare möjliggör. En polis golar tjallar inte på en annan polis utan risk att bli helt utfrusen. I det fall någon haft synpunkter som kommit till högre befäls kännedom finns inte så mycket annat att välja på än så kallad "inre tjänst" eller att byta jobb - det sistnämnda en tråkig konsekvens då det innebär att ytterligare en polis med civilkurage lämnar fältet fritt för adrenalinstinna och arroganta virrhjärnor som anser att polisuniformen legitimerar personliga yttringar av översitteri, i förekommande fall rasism, hot och övervåld.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?