Valt inlägg:
#159 Inger O ----- nja så lätt kan inte undertexten förstås i de här faller heller - tillvaron är lite mer komplicerad än så. I sak hade ingenting nytt framkommit som inte tingsrätt och instansen efter den haft kännedom om - tingsrättens dom stod fast även efter andra rättegången - men efter min uppsats - ärligt skriven som en förklaring till varför jag antog att poliserna hyste agg mot mej personligen - för det var ingen slump att dom tog just mej. Den förklaringen och redogörelsen över det lidande och de mardrömmar jag genomlidit efter den polisiära misshandeln där jag pekade på att om inte HD förtod att jag faktiskt var oskyldig så vore det inte mer än rätt om detta kunde ses som straff nog. Hela processen pekar från början till slut på den rättsosäkerhet som vi vardagligen får lite referat ifrån när vi får höra att någon "buse" fått vad den förtjänat, men som inte alltid känns som garant för varken din eller någon annans trygga tillit till den så kallade ordningsmakten. Med lite erfarenhet och insikt i vad som kan hända och händer förefaller rättssäkerhet och likhet inför lagen som mycket avlägsna. Kan ju säga att förutom min arbetsgivares helhjärtade uppbackning hade jag min adress i ett fint område på Lidingö vilket jag inte håller för otroligt att det spelat in mer i HD´s bedömning än att jag faktisk bedyrat min oskuld OCH VAR OSKYLDIG TILL ÖVERGREPPET.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?