Valt inlägg:
Jodu Inger #140 :- Tack för rådet, men en och annan uppsats har det redan blivit med åren - även då jag skrev mej ur överklagade det straff jag av tingsrätten ansågs vara berättigad till genom att agera slagpåse åt ordningsmakten. Jag upprepar en intressant passus i domen; I och för sig är Widegrens berättelse inte mindre trovärdig än Gunnarsons, men Gunnarson är polis. Det säger en hel del - även mot den praxis att "hellre fria än fälla" då ord står mot ord. Gunnarson hade fått rollen som målsägande - jag blivit tilldelad en offentlig försvarare i c-klass, helt värdelös,,, brydde sej inte om annat än att kvittera ut arvodet. Min dåvarande arbetsgivare vittnade för mej en tämligen hög statlig tjänsteman, han ansåg det uteslutet att jag som han känner som en fredlig person med starkt antivåldsengagemang skulle ha oprovocerat givit mej på en polis på öppen gata och slagit denne i magen sex till sju gånger iförd Lovikavantar och stickad luva - men hallå!? Som offer för polisvåld får man lätt en känsla av att ha hamnat i ett totalt skyddslöst läge då de som man skulle kunna förvänta sej är till för att skydda är de som utövar våldet. Under det rättsliga efterspelet inser man inte helt utan grund att det inte existerar någon rättvisa och att rättsmaskineriets absurda tokerier bör tas som varnande exempel och/eller som ett facit på hur illa det står till med en av samhällets viktigaste institutioner - det oavsett om det handlar om att skydda samhället från verkligt kriminella eller att hålla efter en så kallad ordningsmakt som i sin våldsutövning lite nu och då går långt utanför sina befogenheter.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?