Valt inlägg:
"Det finns fler händelser som liknar fallet med Johan Liljeqvist. Det gör att jag anser att det går runt ett antal människor i polisuniform som är mördare eller åtminstone dräpare, skyldiga till andra människors död." Så har jag skrivit i min artikel och vad som framkommit här har väl snarare styrkt mig i den uppfattningen.// Jag anser t.ex att poliserna som var med då Osmo Vallo dog tillhör den kategorin. Jag anser att poliserna som sköt en man en båttjuv har jag för mig i ryggen på relativt långt avstånd på Vikbolandet tillhör den gruppen. Jag anser att de poliser som sköt en man till döds utanför Örebro då mannen kom ner från en veranda med kniv i handen tillhör gruppen. Poliserna hade i skjutögonblicket fortfarande många andra alternativ.// Jag anser att dessa poliser ska dela ansvaret med de som beslutat att svensk polis ska springa runt med en tjänsteammunition som är förbjuden i krig.// Så vill jag också klargöra att jag inte har det minsta med fallet att göra rent privat och att jag heller aldrig haft med någon av de inblandade åklagarna att göra personligen. Poliser och läkare vet jag heller inte vilka det är. Det finns inget, som Inger försökt insinuera, privat eller personligt i detta alls.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?