Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#116 Vissa brott kommer i "speciella lägen" och rättsäkerheten behöver uppdateras. Dess problematik beskrivs i länken till Regeringen och förslag till NY FÖRVALTNINGSLAG i maj 2010. länk Men som jag skrev tidigare; polisen är inte den sämsta svenska myndighet när det gäller övergrepp på individer. De tar ju, trots allt, t o m anmälningarna på allvar och utreder dem, vilket du har visat siffror på. Jag ser inte det "mönster" - en totalt korrupterad och normlös svensk poliskår - vilket du, Nettan999 och Fredrik åberopar. Som jag även skrev innan är det INTE ungdomarna som i första hand är förbannade på polisen, dock får denna kår "ta" all ilska och frustationer när de utkommenderas till Botkyrka, Rosengård, centrum, m fl ställen... Jag fick också mina aningar bekräftade i dag på nyheterna. "Ungdomarna är INTE besvikna på polisen..." /// I och med att mentalsjukhusen stängdes på ett ansvarslöst sätt är problem fortfarande olösta. Vissa poliser har dåliga kunskaper kring psykiska sjukdomar, men det innebär inte att de skulle sätta övervåld i system pga av det.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?