Valt inlägg:
Inger, att jag tog upp Baseballigan från 1983 var för att belysa att problemet ingalunda är nytt. Redan på 90-talet väcktes också krav på en oberoende myndighet men det har som noterats gått trögt. Jag har förklarat varför jag använt så starka ord som jag gjport och har inte för avsikt att göra det igen. Jag vänder mig också mot ditt påstående att jag hängt ut någon. Det förvånar mig fortfarande att du inte med ett ord kommenterat det som är artikelns kärna, det faktum att åklagaren genomför en utredning som är behäftad med en så stor mängd allvarliga brister. Jag vet inte hur jag ytterligare ska kunna understryka att det är just detta tillsammans med alla de övriga utredningar som riksenheten misskött som är hela grunden för artikeln. Det man sysslar med och har sysslat med på Riksenheten måste få en genomlysning på något sätt. Enligt uppgift ska där finnas en åklagare vid namn Augustsson som på fyra år inte väckt ett enda åtal. Den uppgiften återstår dock att bekräfta men med tanke på Erikssons enda så är det inget som skulle förvåna.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?