Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Gunnar #48 Citerar//helt i enlighet med den anda som råder på Sourze just nu - med nästan övervägande rättshaverister, rasister, socialfall och missförstådda individer!//sc. Och vilken kategori av dessa anser du dej höra till? Själv hör jag rent logiskt inte till någon av dessa - däremot kan jag erkänna att jag alltid varit obstinat, men i övrigt ganska hygglig :- Att du helt aningslöst snackar om brottslingar som den enda möjliga sorts människa förutom poliser visar bara på stor naivitet, särskilt då vad gäller tänkbara orsaker till att en människa mot sin vilja och utan brottsliga orsaker hamnat i piketbussar. Samma naivitet visar du då du ifrågasätter nödvändigheten av drog respektive dopingtester på poliser i tjänst - poliser är människor dom också. Dom får leva med sina tillkortakommanden dom så väl som alla andra. Det som särskiljer denna yrkesgrupp från de flesta andra är att poliser ska åtlydas och får använda våld om någon trilskas och detta oavsett om deras order kan anses rättmätiga - detta är tillräckliga skäl för att drogtester ska anses nödvändiga. Därtill kan läggas att poliser är beväpnade. Tyngst vägande skäl är dock de polisiära övergrepp som lite nu och då kommer till allmänhetens kännedom. Att kollegialiteten inom poliskåren varit känd sedan lång tid har möjligen gjort att även den förekommande mobbingen och bla sextrakasserier också kommit upp till ytan - egentligen är det helt självklart att alla statliga organ ska granskas och lika självklart att polisen inte ska utreda sina brott som att oegentligheter inom andra statliga institutioner inte kan utredas av institutionen själv då jäv och skydd av eget och kollegors skinn tveklöst skulle äventyra sanningshalten i utredningsmaterialen - precis som det blivit då polisen utreder sina egna brott.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?