Rapportera inlägg

Valt inlägg:

# 46, vad är det som är svepande och insinuant? "En sak kan dock sägas med absolut säkerhet och det är att allt för få brott begågna av poliser lagförs. Differansen i de siffror som finns för polisen i förhållande till mängden poliser och även i förhållande till populationen som helhet gör att man kan dra den slutsatsen. Lägg därtill vad JK konstaterat om att poliser begår mened i rättegångar och vad den s.k kårandan ger för konsekvenser. Det är påfallande många vältränade och beväpnade, företrädesvis män, som i vissa situationer drabbas av såväl akut minnesförlust kombinerat med en spontan och mycket perceptionsbegränsande blindhet. Även lokala varianter av plötslig och kortvarig dövhet har rapporterats.// Det råder i mitt sinne heller inte minsta lilla tvekan om att det under de sista 10 åren blivit väsentligen sämre såväl vad gäller efterlevnaden av rent förvaltningsrättsliga krav på hur ett ärende ska hanteras med t.ex upprättade beslagsprotokoll, dokumenterade förhör etc. etc. Tyvärr har det också blivit väsentligen sämre i mötet med den allmänhet som man ytterst är satt att skydda." Detta var vad jag skrev i mitt senaste inlägg. Jag insinuerar inget, jag säger det ju rent ut. Hur tydligt som helst.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?