Valt inlägg:
Påstås på nyheterna att det är en "trend" att de ungdomarna ska "hålla tyst och inte vittna" idag. I mina öron är det INTE en trend! Tvärtom - en överlevnadsfunktion gentemot myndigheter. Jag tror inte att ungdomarna i FÖRSTA hand är förbannade på polisen. Däremot uppstår konflikterna när polisen m å s t e rycka ut! Fortfarande begår soss övergrepp på familjer. Fortfarande KAN en 13-åring åka in på LVU - UTAN 1 ENDA BEVIS på t ex bruk eller missbruk! Räcker med att ungen i övrigt "stämmer in" på den sociala ingenjörskonsten: "fattig, etnicitet, genus-perspektivet". Som min egen älskade mor var IGÅR i Sverige, menar jag, en muslimsk kvinna är IDAG. My c k e t utsatt.
För att komma till rätta med ungdomsvåldet av idag borde man tillsätta jurister och granska i FÖRSTA hand alla de ärenden som sitter på LVU! SYNA besluten och utredningar FÖR besluten på ett j u r i d i s k t plan.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?